Článek
K nehodě došlo okolo čtvrté odpoledne. Mimo koleje se dostala jedna osa, vagón se však nepřevrhl. Záchranné práce večer ještě pokračovaly.
Místní úřady ujistily, že nehoda neměla "žádné důsledky pro bezpečnost, veřejný pořádek či životní prostředí". Na místě zasahovalo 35 hasičů, nenaměřili však žádný únik radioaktivity.
Areva uvedla, že méně než deset tun vyhořelého paliva se přepravuje ve stotunovém kontejneru, který zabránil jakémukoliv úniku. Náklad z jaderné elektrárny v Nogent-sur-Seine, ležící jižně od Paříže, měl být převezen do Normandie, než bude přepraven k dalšímu zpracování do Haagu.
Francií ročně projedou stovky podobných konvojů
Ekologická organizace Greenpeace, podle níž kontejner obsahuje šest tun paliva, vyjádřila politování nad tím, že veřejnost není informována o transportech, které po celý rok křižují Francií.
Podle mluvčího Arevy se ve Francii ročně vypravují asi dvě stovky podobných konvojů s jaderným odpadem, přičemž železnice mají pro každý případ nouzový plán i povinnost informovat úřad jaderného dozoru.
Nicméně mezi obyvateli Drancy nehoda oživila obavy ze skutečně vážného incidentu na jednom z hlavních nádraží v pařížském regionu, od kterého jsou nejbližší obytné budovy vzdáleny jen několik desítek metrů. Přes místní nádraží, které má 48 kolejí a měří tři kilometry, projede každým rokem skoro čtvrt miliónu nákladních vagónů, z nichž asi 13 000 bývá naloženo nebezpečným nákladem. 11. prosince zde vykolejila cisterna určená pro přepravu kyseliny chlorovodíkové, ale k žádnému úniku nedošlo, cisterna byla prázdná.