Článek
Klich uvedl, že doposud bylo známo, že někdo vstoupil do kabiny 16 minut před katastrofou. Po podrobném přezkoumání zápisů z černých skříněk, které má ruská vyšetřovací komise, se však ukázalo, že minutu před katastrofou se v kabině objevila další osoba. V prvním případě byl hlas již identifikován, v druhém však zatím neexistuje stoprocentní jistota, o koho šlo.
Na otázku, zda ta osoba vyvíjela nátlak na posádku, odpověděl, že nešlo o přímý nátlak ve smyslu - musíte přistát. Už přítomnost takové osoby v pilotově kabině ale vytváří podezření, že se děje něco mimořádného a je třeba přistát, popsal Klich.
Již před časem však Klich sdělil, že vyvíjený tlak na posádku neměl význam. Nyní k tomu dodal: „Tehdy jsem věděl pouze o rozhovoru 16 minut před katastrofou. Teď už vím víc, protože jsem dostal do rukou kompletní přepis záznamu z černých skříněk.“ Na otázku, zda hlas, který zaznamenala černá skříňka, patřil velitelovi vzdušných sil generálovi A. Blasíkovi, pověděl, že to ví, ale že to nemůže potvrdit ani vyvrátit, protože k tomu nemá pověření.
Údaje, které dostala posádka polského Tu–154 z kontrolní věže, byly správné, řekl Klich a zároveň zdůraznil, že autopilot se pět sekund před katastrofou vypnul automaticky. Po přečtení přepisu celého záznamu z černých skříněk je Klich proti jeho kompletnímu zveřejnění. „Ty zápisy, které dokumentují příběh katastrofy, ale musí být zveřejněny.“
Během katastrofy 10. dubna zahynul polský prezident Lech Kaczyński s chotí a 95členný doprovod. Nehoda se stala během cesty na slavnostní připomenutí ukončení katyňské tragédie.