Článek
Plán, který za „jeden z nejambicióznějších v Evropě“ označila i známá švédská aktivistka Greta Thunbergová, získal název „Otevřené ulice“ a má za cíl podstatně omezit automobilovou dopravu a zlepšit kvalitu ovzduší. Vedení města chce už od léta vyhradit na 35 kilometrů silnic pro cyklisty, rozšířit chodníky a v mnohých oblastech také snížit povolenou rychlost na 30 km/h.
Koronavirus pročistil ovzduší
Práce mají začít v centru města s koncem karantény za dva týdny, většina revitalizací má pak být hotová do podzimu. „Samozřejmě že chceme nastartovat ekonomiku, ale myslíme si, že bychom to měli postavit na jiném základu než předtím,“ podotkl náměstek milánského starosty Marco Granelli.
Populace Milána (1,4 milionu lidí) je srovnatelná s Prahou, město je ale relativně malé svou rozlohou: ta činí zhruba 180 kilometrů čtverečních, zatímco česká metropole je více než dvaapůlkrát větší.
Berlín možná zakáže spalovací motory. Navrhuje to radní za Zelené
Deník The Guardian také podotkl, že v Miláně je průměrná vzdálenost dojíždění do práce méně než čtyři kilometry, což podle listu umožňuje obyvatelům upřednostnit chůzi a cyklistiku před osobními auty.