Hlavní obsah

Lufthansa nabízí odškodné 25 000 eur za každou oběť havárie

Berlín

Německá letecká společnost Lufthansa nabídla paušální „bolestné” ve výši 25 000 eur (zhruba 682 000 korun) rodinám pozůstalých za každou německou oběť havárie letounu dceřiné společnosti Germanwings. Lufthansa zdůraznila, že toto odškodné nelze zaměňovat s okamžitou pomocí ve výši 50 000 eur, kterou už jednotlivým rodinám vyplatila.

Foto: Y. Malenfer, francouzské ministerstvo vnitra, Reuters

Francouzští četníci na místě havárie Airbusu A320 nedaleko městečka Seyne-les-Alpes

Článek

Nejbližší příbuzní, jako rodiče, děti nebo životní partneři, pak mají kromě toho dostat dalších 10 000 eur. Pozůstalí jsou podle agentury DPA nabídkou zklamaní.

Odškodnění se týká pouze německých obětí. Případy obětí z jiných zemí se musí řešit podle národních právních předpisů, vysvětlila dnes Lufthansa.

Právní zástupci obětí zatím nabídku leteckého přepravce odmítají. "Těžko si dokážu představit, že by to přijala byť jedna rodina obětí," řekl Christof Wellens, jenž zastupuje 15 rodin.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Prohledávání místa havárie Airbusu A320Video: Reuters

Při zřícení letounu 24. března ve francouzských Alpách přišlo o život všech 150 lidí na palubě, většinou Němců a Španělů.

Pilot úmyslně havaroval

Dosavadní vyšetřování havárie ukázalo, že druhý pilot využil nepřítomnosti kapitána a úmyslně navedl letadlo do hor. Kapitán se do kokpitu nemohl dostat, neboť druhý pilot dveře zevnitř blokoval. Sedmadvacetiletý kopilot údajně trpěl psychickými problémy a sebevražednými myšlenkami, které před zaměstnavatelem tajil.

Expertní skupina zástupců leteckých společností a úřadů v úterý prostřednictvím německého ministra dopravy Alexandera Dobrindta zveřejnila doporučení týkající se bezpečnostních opatření v kokpitu a zdravotní způsobilosti pilotů.

Související téma:

Foto: Profimedia.cz

Airbus A320. Ilustrační foto

Posíleny mají být psychologické poradny aerolinek pro zaměstnance s duševními problémy. Kromě toho má být přezkoumáno, zda je možné zintenzivnit kontroly na léky, drogy nebo alkohol. Bezpečnostní mechanismus dveří, které dělí kokpit od kabiny pro cestující, má zůstat nezměněn. V platnosti zůstává také nový předpis, že v kokpitu musí být za letu vždy nejméně dva členové posádky.

Související články

Výběr článků

Načítám