Článek
Pod ním se mezi 16. a 23. březnem několikrát registroval na svém tabletu, napsal nedělník Bild am Sonntag (BamS). Přezdívka může souviset s americkým filmem Sky Devils z roku 1932 se Spencerem Tracym v hlavní roli, který vypráví příběh odpůrce armády a válečných konfliktů, jenž nakonec skončí na frontě první světové války.
Pod touto přezdívkou Lubitz hledal informace o bipolární poruše známé jako maniodepresivní porucha. Je to těžká forma psychického onemocnění vyznačující se kolizí mozkových funkcí. Pacient trpí obtížně zvladatelnými výkyvy nálad, přičemž se střídají pocity naprosté euforie a těžké deprese. Pokud se nemoc neléčí, přetrvává vysoké riziko sebevražd.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Kromě psychických problémů Lubitze zřejmě sužovaly i fyzické obtíže. BamS dále napsal, že na konci loňského roku měl autonehodu. Poranil si při ní obratle a na tabletu hledal pojmy jako migréna, mírnění bolesti, zranění páteře.
Letos o Velikonocích chtěl ohlásit svatbu se svou přítelkyní. BamS to potvrdil jeho přítel. Oba se prý chtěli přestěhovat z Düsseldorfu, kde žili v pilotově bytě, do Krefeldu.
Týmy v sobotu ukončily pátrání po 150 tělech obětí havárie. Potvrdil to v televizi RTL David Galtier, generál četnictva, s tím, že pokračuje hledání osobních předmětů obětí.
Dodal, že Lufthansa, vlastník Germanwings, najala specializovanou firmu, aby se postarala o odstranění úlomků letadla z místa pádu. „S likvidací roztříštěných kusů trupu letadla se začne hned po Velikonocích. Celá operace by mohla trvat až dva měsíce,“ uvedl Galtier.
Unie žádala zlepšení už dříve, také loni
Evropská unie před březnovou tragédií letounu Germanwings dlouhodobě kárala Německo za nedostatky v kontrole bezpečnosti letecké dopravy. Napsal to list The Wall Street Journal s tím, že Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) už roky před neštěstím vyjadřovala znepokojení nad laxností německé kontroly leteckých společností.
Jen 17 procent Němců si po katastrofě dělá větší starosti o bezpečnost létání |
---|
Naopak 81 procent uvedlo, že se létat ani teď vůbec nebojí |
89 procent chce používat letadla úplně stejně jako před neštěstím |
Devět procent uvedlo, že si to rozmyslí, jen procento létání omezí |
Loni v listopadu pak prý EU Berlín oficiálně vyzvala k nápravě. EASA upozorňovala, že Spolkový úřad pro letectví zápasí s chronickým nedostatkem personálu, což může ohrozit jeho schopnost kontrolovat letadla a posádky, včetně zdravotní kontroly.