Článek
Osmačtyřicetihodinovou stávku vyhlásily odbory ve čtvrtek, skončit by měla v sobotu ráno. Dotkla se všech hlavních německých přístavů v Severním moři. Téměř zastavena tak byla překládka zboží v Hamburku, Brémách, Bremerhavenu, Emdenu či Wilhelmshavenu.
Kontejnerové lodi i s nákladem uvázly na moři a přístavy zůstaly plné zboží. Již tak přetížené distribuční uzly se budou potýkat s dalším zpožděním, které se z desítek hodin protáhne na dny.
#hh1507 #Warnstreik #Hafenstreik #Strike
— Dominik Schrettenbrunner (@DominikSchrett1) July 15, 2022
North Sea ports in #Germany have been on their longest strike in 40 years since Thursday morning. This morning, thousands of strikers gathered for the central demonstration in #Hamburg.https://t.co/T91WMkkS64
Odborový svaz Verdi požaduje navýšení hodinové mzdy o 1,2 eura (29,40 koruny) pro zhruba 12 tisíc pracovníků přístavů ve spolkových zemích Hamburk, Brémy a Dolní Sasko. K tomu žádá 7,4procentní navýšení platů jako kompenzaci za vysokou inflaci. Zástupci odborů a přístavů by měli o návrhu jednat v sobotu po skončení stávky, která je největší svého druhu za posledních 40 let. Není vyloučeno, že bude tou vůbec největší.
Stávka představuje další ránu pro logistiku námořní dopravy, která se po celém světě již tak potýká s problémy v důsledku pandemie covidu-19. Severoněmecké přístavy jsou přetížené a mnoho lodí je nuceno čekat na nakládku či vykládku zboží, upozorňuje agentura DPA.