Článek
Osmačtyřicetihodinovou stávku vyhlásily odbory ve čtvrtek, skončit by měla v sobotu ráno. Dotkla se všech hlavních německých přístavů v Severním moři. Téměř zastavena tak byla překládka zboží v Hamburku, Brémách, Bremerhavenu, Emdenu či Wilhelmshavenu.
Kontejnerové lodi i s nákladem uvázly na moři a přístavy zůstaly plné zboží. Již tak přetížené distribuční uzly se budou potýkat s dalším zpožděním, které se z desítek hodin protáhne na dny.
#hh1507 #Warnstreik #Hafenstreik #Strike
— Dominik Schrettenbrunner (@DominikSchrett1) July 15, 2022
North Sea ports in #Germany have been on their longest strike in 40 years since Thursday morning. This morning, thousands of strikers gathered for the central demonstration in #Hamburg.https://t.co/T91WMkkS64
Odborový svaz Verdi požaduje navýšení hodinové mzdy o 1,2 eura (29,40 koruny) pro zhruba 12 tisíc pracovníků přístavů ve spolkových zemích Hamburk, Brémy a Dolní Sasko. K tomu žádá 7,4procentní navýšení platů jako kompenzaci za vysokou inflaci. Zástupci odborů a přístavů by měli o návrhu jednat v sobotu po skončení stávky, která je největší svého druhu za posledních 40 let. Není vyloučeno, že bude tou vůbec největší.

Kontejnerová loď společnosti CMA CGM čeká na vyložení zboží u hamburského terminálu. Zaměstnanci přístavu vyhlásili 48hodinovou stávku.
Stávka představuje další ránu pro logistiku námořní dopravy, která se po celém světě již tak potýká s problémy v důsledku pandemie covidu-19. Severoněmecké přístavy jsou přetížené a mnoho lodí je nuceno čekat na nakládku či vykládku zboží, upozorňuje agentura DPA.