Článek
Posádka navíc nemohla ani vyslat nouzový signál, protože chvíli před katastrofou přestal fungovat generátor, a loď tudíž byla bez proudu.
Loď měla špatný motor a od chvíle, kdy vyplula, se nakláněla na pravobok," řekl jeden z úředníků.
Podle člena posádky, který se zachránil, kapitán všem chvíli před havárií nařídil, aby se přemístili na levou stranu lodi. Uvedl také, že při předcházející plavbě posádka zaznamenala požár v motorovém prostoru.
Loď byla ve špatném technickém stavu a během plavby musela dvakrát přistát kvůli poruše motoru. Kontrolována přitom byla na začátku tohoto roku.
Ruský prezident Dmitrij Medvěděv se nechal slyšet, že se musí zkontrolovat všechny výletní lodě, které v evropské části Ruska slouží. Je jich asi 120, většina z nich byla vyrobena v Československu či Německé spolkové republice.
Potopená Bulgarija byla vyrobena v roce 1955 v Komárně. Kapacitu měla 120. O víkendu ale plula přetížená, vezla přes 200 lidí. Zachránit se jich podařilo 80.
Asi čtyři desítky obětí jsou děti. V době, kdy šla Bulgarija ke dnu, se nacházely na hřišti ve spodní části lodi.