Článek
„Předběžná analýza zaznamenaných údajů, stejně jako analýza analogických případů z minulosti, umožňuje předpokládat, že faktorem, který vedl k vývoji mimořádné letové situace, se mohly stát nepřesné údaje o rychlosti letu zobrazené na přístrojích v pilotní kabině," uvedl MAK. Tyto chybné údaje podle něj souvisely se zamrznutím snímačů, protože systém jejich vyhřívání byl vypnutý.
Piloti před startem nezapnuli systém vytápění snímačů. Po vzletu přepnuli řízení stroje na autopilota, ale řízení převzali zpět, když viděli rozdílné údaje o rychlosti. Podle údajů z jednoho snímače rychlost stoupala, podle druhého klesala, takže posádka ztratila přehled o situaci.
Veškerá data uložená v černých skříňkách se zachovala a je možné je dešifrovat, uvedl Interfax s odvoláním na sdělení Mezistátního leteckého výboru (MAK), který příčiny tragédie vyšetřuje. Experti je začali zkoumat v úterý.
K přepravě do Moskvy jsou připraveny také ostatky obětí. Identifikace obětí nehody bude možná jen pomocí DNA. Většina obětí leteckého neštěstí pochází z Orenburgu. Na seznamu cestujících byl také zástupce švýcarské firmy Burckhardt Compression, který měl na starosti výstavbu nové turbíny tamější rafinérie, dále Ázerbájdžánec a Kazach. Mezi oběťmi jsou i tři děti.
Letoun Saratovských aerolinií směřující do jihouralského Orska havaroval šest minut po startu z moskevského letiště Domodědovo.