Článek
Server Aktuálně.cz se původně odvolával na svědectví jednoho z cestujících, že letadlo muselo vypnout motory. To se však nepotvrdilo. Jednalo by se o vysoce nouzové opatření, k němuž by pilot přistoupil jen v případě nejvyšší tísně.
"K žádnému vypínání motorů nedošlo," popřela pro Novinky tvrzení pasažéra mluvčí ČSA Hana Hejsková s odvoláním na informace od kapitána letu.
Vypnutí motorů je nouzový postup, kterým by se posádka připravila o základní zdroj energie. Při vypnutých motorech přestane fungovat hydraulika, přetlakování kabiny i klimatizace. Rezervy paliva se přitom precizně předem vypočítávají.
ČSA: Standardní technické mezipřistání
"Rozhodně nešlo o nouzové přistání," řekla Novinkám Hejsková.
"V souvislosti se stávkou leteckých dispečerů ve Francii nařídila v průběhu včerejšího letu z Karibiku oceánská služba řízení letového provozu posádce letounu Českých aerolinií změnit trasu letu, což znamená, že let byl přesměrován a bylo třeba využít jiné letové cesty," uvedla Hejsková.
"To si logicky vyžádalo větší spotřebu paliva, které se posádka zcela v souladu s předpisy a postupy určenými pro takové situace rozhodla dočerpat v Benátkách," dodala mluvčí, podle níž šlo o standardní technické mezipřistání.
Francouzští letoví dispečeři pokračují ve stávce čtvrtým dnem. Práci v pátek přerušili rovněž někteří piloti francouzské letecké společnosti Air France, kteří tak protestují proti snižování nákladů. Leteckou dopravu v Evropě v tomto týdnu narušila i stávka pilotů německých aerolinek Lufthansa, její spoje se po pondělním přerušení protestu dnes vrátily k běžnému provozu.