Článek
Polsko-německá dvojice lovců pokladů Piotr Kopera a Andreas Richter přitom ještě v polovině tohoto týdne tvrdili, že na základě snímků ze zvláštního georadaru na 99 procent našli tunel a v něm ukrytý opancéřovaný vlak. [celá zpráva]
„Výkopové práce, které od úterý prováděla jejich firma XYZ, však ukázaly, že se tam nenachází žádný tunel, vlak ani poklad,“ napsal na svém webu list Gazeta Wyborcza.
„Zmýlili jsme se. Zcela nás zklamala technika. Nepotvrdilo se ani tvrzení jednoho ze svědků, že se tam opancéřovaný vlak skutečně nachází. Narazili jsme jen na vrstvu jílu a velké kameny,“ citoval polský list Andrzeje Gaika, který za hledače pokladů komunikuje s médii.
Polsko-německá dvojice nechala pomocí těžké techniky vyhloubit sedmimetrovou šachtu. Do práce bylo zapojeno 60 lidí a projekt spolkl 64 tisíc zlotých, tedy v přepočtu asi 400 tisíc korun. „Plnění snů vždycky něco stojí,“ uzavřel Gaika.
Naděje nicméně umírá poslední. V pondělí začnou výkopové práce na jiném místě, které by měly jít do hloubky až 24 metrů.
Podle vojenského historika Boguslawa Woloszanskiho je ale nalezení vlaku vyloučené. „Tvrzení, že se vlak s pokladem nachází v takové hloubce, je nejen krajně nelogické, ale i nesmyslné,“ míní. Jinak, než velkou blamáží podle něj legenda, která přitahovala zájem polské i světové veřejnosti, podle něj skončit nemohla.