Článek
Na stavbě nového mostu pracovali od ledna roku 2019 dnem i nocí stovky dělníků z konsorcia hned několika firem.
Poslední část nového mostu byla položena v dubnu a práce na ní stále probíhají. Mezinárodní dálniční provoz by sem měl být opět přiveden v červenci letošního roku. Jedná se o tah spojující Itálii, Francii a Španělsko.
Nová konstrukce stojí na stejném místě jako původní most, který byl zdemolován poté, co se v polovině srpna roku 2018 za plného provozu zřítil. Zemřelo 43 lidí. Původní stavba vznikla v 60. letech minulého století.
V Janově dokončili náhradu za zřícený most
Autorem návrhu nového mostu je architekt a rodák z Janova Renzo Piano. Stavební práce pokračovaly i přes restrikce nařízené vládou kvůli koronaviru, jež v podstatě zastavily ekonomický život v zemi.
„Jedná se o klíčové spojení mezi východem a západem naší země, jde o velmi důležitou infrastrukturu,“ uvedl již dříve Nicola Meistro, šéf společnosti Pergenova, která má stavbu nového viaduktu na starosti.