Článek
Schettino požádal vyšetřující soudkyni Valerii Montefoschiovou o slovo a pak se podle agentury APA hájil, že v osudnou noc učinil vše pro záchranu pasažérů. Agentura ANSA uvedla, že si Schettino počínal velmi bojovně vůči pozvaným expertům.
Obhájci obžalovaného předkládali dokumenty a údajné důkazy o jeho nevině. Za katastrofu podle nich může především spoluobviněný indonéský kormidelník Costy Concordie. Podle obhájců nerozuměl rozkazům kapitána, který jej žádal, aby kormidlo v osudnou chvíli stočil doleva, a odvrátil tak hrozící náraz lodi na skalisko u toskánského ostrova Giglio.
Schettino prý udílel příkazy v angličtině, ale Indonésan jim zjevně nerozuměl. Někteří členové posádky podle obhajoby neuměli italsky ani anglicky.
Schettinova obhajoba rovněž kritizovala provozovatele luxusního parníku, společnost Costa Crociere. Šéf krizového řízení společnosti prý příliš dlouho otálel s oznámením nehody a s žádostí o vyslání tažných lodí.
Schettinovi obhájci předložili celkem 200 námitek k technickému posudku prokuratury ohledně vraku lodi.
Kapitánovi, který čelí obvinění z mnohonásobného zabití z nedbalosti, hrozí v případě odsouzení v očekávaném procesu mnoho let vězení kvůli odpovědnosti za smrt 32 obětí tragédie z letošního ledna. Na palubě luxusního výletního parníku bylo při jeho najetí na mělčinu 4200 pasažérů a členů posádky. |
---|
Soud nyní v předběžném líčení rozhodne o přesném znění obžaloby. |