Článek
Slovenská média v této souvislosti konstatují, že se zkušenost slovenské herečky v televizi stala za několik dní velkolepým virálem, protože absurdnost požadavku, aby v televizi vystupovala bez brýlí, byla rovněž velkolepá.
„Lidé si začali dělat selfíčka s brýlemi a dávali tím najevo, že podporují Korčoka. Ti, kteří mají zdravé oči, si nasadili alespoň virtuální brýle a ti nejkreativnější přidávali Korčokovy brýle také na fotky Fica a Pellegriniho. Stala se z toho kampaň jako hrom,“ konstatoval Denník N.
Hvězdný moment, který chyběl
Zajímavé na tom je, že tuto kampaň nikdo neřídí a vznikla zcela spontánně. „Ivan Korčok zažil hvězdný moment, když se s jeho jménem šířilo prosté, pozitivní poselství, a konečně se stalo něco, co v jeho dosavadní kampani velmi chybělo,“ uvedl deník Sme.
Pellegrini se vyhýbá předvolebním debatám
Veřejnoprávní televize v této souvislosti upozornila, že pořad s herečkou Tormovou natáčela externí firma, natáčení neprobíhalo ve studiu televize a veřejnoprávní Rozhlas a televize Slovenska (RTVS) do natáčení pořadu nezasahuje.
V každém případě sociální sítě zaplavily fotografie Korčokových příznivců s brýlemi a na předvolebních mítincích bude opozičnímu kandidátovu asi stačit, aby rozdával brýle. Korčokovi to určitě pomůže, na sociálních sítích má totiž favorit prezidentských voleb, předseda parlamentu Peter Pellegrini, asi šestkrát víc sledovatelů.
Akce s brýlemi je příjemným zpestřením kampaně před prezidentskými volbami, která zatím probíhá bez velkých emocí a bez debat mezi nejsilnějšími kandidáty. Pellegrini totiž odmítá debaty s Korčokem, a jak konstatovali někteří politologové, do Prezidentského paláce se chce doslova promlčet.
První kolo prezidentských voleb se na Slovensku uskuteční 23. března a rozhodující druhé kolo bude 6. dubna.
Průzkum agentury Median SK | |
---|---|
1. kolo | |
Ivan Korčok | 36 % |
Peter Pellegrini | 32,7% |
Štefan Harabin | 11,2 % |
2. kolo | |
Peter Pellegrini | 51,7 % |
Ivan Korčok | 48,3 % |