Článek
"Nemyslíme si, že existuje jakékoli odůvodnění domácího vězení pro Schettina. Nemíní utéci nebo zopakovat trestný čin,“ sdělil jeden z kapitánových obhájců Salvatore Parascandola. Podle něho je tým obhájců optimistický ohledně zrušení domácího vězení.
Žaloba by chtěla, aby byla na kapitána, kterému hrozí trest až patnácti let vězení, uvalena vazba. Žádá také, aby dostal 15 let vězení za vícenásobné zabití, deset let za způsobení katastrofy a osm let za každého člověka, kterého na palubě opustil. Celkem jde o 2697 let, uvedl list Daily Mail.
Žaloba se obává, že by se bez uvalení vazby vměšoval do vyšetřování.
Tříčlenná porota má tři dny na vynesení verdiktu.
Schettino přiznal, že k proražení trupu lodi došlo jeho vinou: „Není nic, co bych mohl říci, a jsem přesvědčen, že kdybych plul o čtvrt míle dál, nebyly by žádné problémy.“
Z rozhovoru s jeho přítelem ale plyne, že ho plout u pobřeží nutili manažeři společnosti Costa Crociere.
Kapitán také popírá, že rychlost 15 uzlů byla příliš vysoká: „Neměli jsme žádné omezení rychlosti. Pluli jsme víceméně rychlostí, kterou jsme potřebovali, abychom včas dorazili k ostrovu Savonna."
Schetino také uvedl, že chtěl dostat loď ke břehu, aby se nepotopila. Tento manévr je považován za standardní.
Kapitán také dál popírá, že by loď opustil záměrně dříve než poslední cestující. Trvá na tom, že spadl z příliš nakloněné paluby.