Článek
Britská policie devětapadesátiletého kapitána v pondělí zatkla a je ve vazbě. Podezřívá ho z usmrcení z nedbalosti. Kolizi plavidel zřejmě nepřežil jeden námořník. Ten je oficiálně pohřešovaný, podle záchranářů je ale pravděpodobně mrtvý.
Policie pokračuje ve vyšetřování nehody a vyslýchá posádky obou lodí. Případ vyvolává otázky, jak je možné, že se v době pokročilého řízení lodní dopravy taková nehoda vůbec stala. Odborníci poukázali mimo jiné na to, že přístroje musely hrozící kolizi detekovat, uvedla BBC.
Televize Sky News uvedla, že software pro sledování lodi ukázal, že tanker Stena Immaculate kotvil, když do ní kontejnerová loď Solong narazila. Ukázalo se také, že Solong v loňském roce neprošel bezpečnostními kontrolami souvisejícími s řízením.
Dokumenty z loňského roku dokládají, že kontroloři varovali například před problémem týkajícím se „komunikace o nouzové poloze“, která podle jejich vyjádření „nebyla čitelná“. Byl to jeden z 10 problémů, na něž inspektoři upozornili.
Tanker Stena Immaculate přepravující letecké palivo pro americké námořnictvo v pondělí dopoledne kotvil nedaleko břehů východoanglického hrabství East Yorkshire, když do něj narazila kontejnerová loď Solong plující pod portugalskou vlajkou. Po nehodě začala obě plavidla hořet, což vyvolalo masivní záchrannou akci. Na břeh se podařilo dostat 36 členů posádky obou lodí, jeden člověk ze Solongu je stále pohřešován.
Zničehonic se vynořila a rychle do nás najela, popsal námořník nehodu tankeru a nákladní lodě
