Článek
Kapitán egyptské dispečery informoval, že se pokusí o rychlý sestup a nouzové přistání. Až doposud se přitom mělo za to, že na palubě došlo k explozi a posádka už nestačila zareagovat. [celá zpráva]
Rychlé sestupy jsou u dopravních strojů nebezpečné, zkušený pilot, který měl nalétáno přes šest tisíc hodin, se ale pro takový manévr zřejmě rozhodl v domnění, že je to jediná šance, jak zabránit tragédii.
KOMENTÁŘ DNE: | |
---|---|
Očima Saši Mitrofanova: Srážka aligátora s čápem |
Podle řeckého ministra obrany Pana Kammenose se airbus předtím, než v noci ze čtvrtka na pátek zmizel z radarů, náhle propadl z 11 200 na 4 500 metrů. Přitom provedl několik ostrých výkrutů a skončil ve vývrtce.
Původně přitom vyšetřovatelé předpokládali, že se tak stalo po výbuchu na palubě a posádka už v té chvíli stroj neovládala.
Ukázalo se ale, že mohlo jít o poslední zoufalé manévry, které měly zachránit život 66 lidí na palubě.
První prudký obrat byl o devadesát stupňů na východ. Informace, které unikly od vyšetřovatelů, svědčí podle britského serveru Daily Mail o fatálním selhání elektroniky na palubě. Zda šlo o příčinu tragédie nebo důsledek výbuchu či požáru, zatím není jasné.
Na palubě Airbusu A320-200 směřujícího z Paříže do Káhiry bylo 56 pasažérů, 7 členů posádky a 3 příslušníci bezpečnostních složek.
Stroj se zřítil krátce poté, co vstoupil do egyptského vzdušného prostoru nedaleko řeckého ostrova Karpathos. Francouzské i egyptské úřady potvrdily, že mohlo jít o teroristický útok.