Článek
Nejvyšší stupeň nebezpečí, takzvaná fialová výstraha, platí pro okresy Miesbach, Rosenheim a Traunstein. Hrozí, že právě zde za pouhých šest hodin spadne až 70 litrů srážek na metr čtvereční, píše web týdeníku Focus.
Německé dráhy oznámily, že doprava mezi Murnau a Garmisch-Partenkirchenem byla zastavena kvůli silným bouřím a vytrvalým lijákům. Byla zřízena náhradní autobusová doprava, ale cestující jsou varováni, že lze očekávat značné komplikace. „Vzhledem k aktuálním povětrnostním podmínkám se cestování nedoporučuje,“ uvádí Deutsche Bahn.
Narušeny jsou mimo jiné tratě z Mnichova do Berlína, Stuttgartu či Curychu. S problémy v Bavorsku jezdí i regionální vlaky.
Extrémní lijáky v Německu budou pokračovat. V Řeznu vyhlásili stav katastrofy
Kvůli záplavám na Dunaji byla evakuována výletní loď v Deggendorfu v Dolním Bavorsku. Z lodi bylo evakuováno vice než 140 lidí. Turisté z USA, Velké Británie a Austrálie byli odvezeni autobusem na letiště v Mnichově, odkud se vydali na cestu domů.
V Horním Bavorsku museli lidé opustit své domovy kvůli tomu, že se protrhla přehrada na řece Amper. Jedná se o oblast poblíž Moosburgu an der Isar (okres Freising). Podle okresního úřadu hladina vody v Amperu překračovala historická maxima. V pondělí ráno byl stav vody v Inkofenu 3,98 metru - předchozí maximum z roku 1994 bylo 3,66 metru.
„Někde už sice voda klesá, na jiných místech je ale situace stále horší. Vydechnout si ještě nelze,“ řekl bavorský premiér Markus Söder. Poznamenal, že jen v Bavorsku bojuje s vodním živlem na 20 tisíc záchranářů a členů technických sborů.
Při záchraně lidí v zaplaveném Bavorsku zemřel hasič
Podle Södera nyní zhoršujícímu se vývoji čelí Řezno a také Pasov. Řezno kvůli stoupající hladině Dunaje, která dosáhla 5,9 metru, vyhlásilo stav katastrofy. Řeka by měla kulminovat v úterý dopoledne. Ještě před týdnem hladina Dunaje na vodočtu ve městě činila 2,7 metru. Při posledních velkých povodních v červnu 2013 dosáhla hladina v Řezně 6,82 metru.
Místní úřady mezitím varovaly obyvatele, aby v okolí řeky nevstupovali do sklepů a podzemních garáží, neboť nelze vyloučit ucpání či poškození protipovodňových ochranných prvků. „Je to životu nebezpečné,“ uvedla varovná aplikace Katwarn.