Článek
Práce podle členů operativního štábu postupují velice pomalu z obavy, že by lana a čtyři závěsy nemusely zátěž vydržet. V plánu je vyzdvihnout loď na úroveň vrchní paluby, aby se mohl utěsnit trup. Z něj se pak odčerpá voda a loď bude přepravena do plovoucího doku. Tam ji budou zkoumat odborníci, kteří mají zjistit příčiny nejhoršího říčního lodního neštěstí v Rusku od roku 1983.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_F_F/vHeBNgc.jpeg?fl=cro,89,0,620,349%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Úřady zatím potvrdily smrt 114 lidí. Loď šla ke dnu tak rychle, že se zachránilo jen 79 osob. Pohřešováno je osm lidí. [celá zpráva]
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_E_E/m6sBNR0.jpeg?fl=cro,0,23,800,450%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Lodní jeřáby na místě katastrofy na Volze
V souvislosti s potopením lodi vyšetřovatelé zatím obvinili čtyři lidi - ředitelku společnosti, která loď měla pronajatu k turistickým výletům, inspektora, který plavidlo schválil do provozu, a kapitány dvou lodí, které propluly kolem místa neštěstí bez poskytnutí pomoci.
Loď plula z Bolgaru do Kazaně.
Loď Bulgarija
Bulgarija se tradičně plavila mezi Volhou a Donem. Jednalo se o starý typ ruské říční lodi, vyrobena však byla v Československu v loděnicích Komárno.
Měřila 80,2 m na délku, 14 m na šířku a mohla plout rychlostí až 20,5 km/h.
Loď pro 140 cestujících a 33 členů posádky byla rozdělena na dvě paluby, kde se mimo jiné nacházely restaurace, herna pro děti či solárium.
Loď postavená v roce 1955 v bývalém Československu byla ve špatném stavu, jeden z motorů jí nefungoval a už při vyplutí se nakláněla.