Článek
Panuje podezření, že most nebyl řádně udržován a trpěl dalšími nedostatky, uvedla agentura APA s odvoláním na informace italských médií.
Státní zastupitelství vyšetřovalo pád mostu jako trestné činy obecného ohrožení z nedbalosti a mnohonásobné zabití. Vyšetřovatelé zkoumali, zda se konstrukce zřítila kvůli nedostatečné údržbě či zda to bylo v důsledku nepředvídatelných okolností. Vyšetřováni byli i bývalí manažeři holdingu Atlantia, který dálniční společnost ASPI ovládá.
Janov dva roky od zřícení starého otevřel nový most
Prokuratura nyní o svých závěrech informovala 69 vyšetřovaných osob a dvě firmy, což je v italském soudním systému krok předcházející formálnímu obvinění.
Kolaps mostu způsobil šok v celé zemi a Italům přivodil celonárodní trauma, píše APA. ASPI čelí obviněním, že síť nedostatečně udržuje a v důsledku toho se silnice a mosty rozpadají. Již dlouho před zřícením mostu bylo údajně známo, že stavba trpí závažnými vadami.
Morandiho most v přístavním městě Janově se zřítil 14. srpna 2018 a spolu s ním řada projíždějících osobních a nákladních aut. Zemřelo 43 lidí a stovky lidí žijících v domech pod mostem přišly o přístřeší. Zbytky konstrukce byly strženy. V srpnu 2020 byl na stejném místě zprovozněn nový most, který navrhl věhlasný architekt Renzo Piano.