Článek
S odsáváním soli se začalo ve středu kolem 19:00. Do půlnoci se takto podařilo přemístit na břeh jen zhruba 1,5 tuny z celkových 800 tun nákladu. Problémem je vlhkost, kvůli které jinak sypký materiál hrudkovatí. Technici, kteří původně zamýšleli pracovat po celou noc, tak nakonec své úsilí vzdali a sací zařízení vypnuli, napsal v noci na čtvrtek na svém webu deník Sächsische Zeitung.
"Krátce po osmé jsme rozbalili silnější vysavač, provedl se test a zajišťujeme kontejnery, které sůl odvezou," řekl k situaci Lukáš Hradský, spolumajitel společnosti Evropská vodní doprava (EVD), která nákladní plavidlo vlastní. "Zatím panuje mírný optimismus," dodal Hradský.
"Pro jistotu jsme poslali speciální překladní plovoucí techniku z Mělníka. Pokud výkonnější vysavač bude fungovat, tak techniku odvoláme, ale i tato varianta je v běhu, abychom neztráceli čas," řekl Hradský.
Jestliže se podaří sůl naložit do kontejnerů, odvezou ji do přístavu, kde se přeloží na kamióny. Nákladní auta převezou zboží zákazníkovi do Ústí nad Labem. Jakmile bude loď vyložena, pokusí se ji remorkéry vyprostit.
Pod mostem je od pondělí
Loď plující pod jménem Albis uvázla u Albertova mostu v pondělí pozdě večer. Drážďanský vodní a plavební úřad po nehodě uvedl, že loď pravděpodobně najela na mělčinu a silný proud ji strhl ke straně. Říční policie podle listu Sächsische Zeitung uvedla, že plavidlu při podplouvání mostu vypověděl motor. Kapitán se prý ještě pokusil loď vyrovnat, to se mu ale nepodařilo a plavidlo zůstalo zaklíněno na mostních pilířích. Zda je most či plavidlo poškozeno, není prozatím možné zjistit.
Loni v prosinci zablokovala lodní dopravu na Labi v Drážďanech na několik dní nákladní loď české společnosti ČSPL, a.s., která uvázla na mělčině nedaleko Mariánského mostu. Vyprostit se ji podařilo až pomocí vodní vlny, kterou z Čech poslalo Povodí Labe.