Článek
Regionální rychlík vyjel 20. října v 7:28 ze stanice Oise do Rouenu. Odbory popsaly webu Normandie-actu dění na trati: „Když vlak projel rychlostí 139 km/h Formerie, strojvůdce spatřil ve vzdálenosti sto metrů dvě krávy na trati. Aktivoval nouzovou brzdu, ve chvíli, kdy vlak narazil do krav.“
Po srážce zjistil, že řídící pult je zničen a elektrická výzbroj nefunguje. „Souprava přišla o veškerou elektřinu. Strojvedoucí již nemohl brzdit, ani se spojit s operačním střediskem,” řekl AFP zástupce odborů zaměstnanců SNCF Marc Derrieu.
Protože vlak byl neovladatelný, dispečer se spojil v 8:04 s konduktérem, který nařídil cestujícím, aby se shromáždili na konci vlaku.
Dal pod kola zarážky
Tragédii zabránil profil tratě. V dlouhém stoupání vlak ztratil rychlost. Tehdy prokázal mašinfíra pevné nervy.
„Když byla rychlost velmi malá, odpovídající rychlosti chůze, mašinfíra vyskočil z lokomotivy a dal pod kola zarážky,“ uvedl odborář.
Na místo nehody dorazila opravárenská četa, která zajistila vyproštění, i experti, kteří vyšetřují nehodu, Všimli si značných škod na spodní části soupravy Bombardier TER.
Dráhy neuvedly, kolik jelo vlakem lidí.
Vedení SNCF v prohlášení uvedlo, že se jednalo o zcela mimořádnou událost. Ročně se vlakové soupravy ve Francii střetávají na trati s více než tisícovkou zvířat a vlaky s tím problémy nemají.
Dráhy podaly žalobu na neznámého pachatele.