Článek
„Polák prožil horor na letišti v Praze. Není sám,“ uvedla v titulku veřejnoprávní televize TVP, která na svém webu – stejně jako například soukromá zpravodajská stanice TVN 24 – převzala zprávu polské agentury PAP.
Případ souvisí s omezeními pramenícími ze současné pandemie nemoci covid-19. Letecké spojení mezi Prahou a Amsterodamem nizozemských aerolinek je v současné situaci jednou z mála linek mezi západní a východní Evropou. Aby ale byli cizí občané v Praze vypuštěni z letiště za účelem tranzitu do vlasti, musí se prokázat dokumentem (nótou) ambasády své země. Poláci ale nótu neměli. A podle Hamáčka je to vina KLM.
Polák uvízl čtyři dny na pražském letišti, nechtěli ho vpustit do Česka
„Podmínkou vstupu na území ČR je v případě repatriace předchozí nóta polské ambasády. O těchto podmínkách, které platí od začátku, jsou informovány všechny ambasády a letečtí dopravci. V případě KLM byla společnost informována několikrát v obecné i konkrétní rovině. KLM opakovaně nedodržuje uvedený postup a tím dostává své pasažéry do problematické situace,“ sdělil Novinkám Hamáček s tím, že si dva Poláky uvězněné na letišti vyzvedne zástupce polské ambasády a zajistí jejich přepravu do vlasti.
V podobném duchu se pro ČTK vyjádřil také polský konzul Artur Lukiańczyk. „KLM prodává letenky a nestará se, co se děje poté. Nevaruje cestující o předpisech platných v Česku a na Letišti Václava Havla není zastoupení této společnosti, které by mohlo řešit otázky ohledně případného návratu do Nizozemska,“ řekl Lukiańczyk.