Článek
Čtyři takové vlakové soupravy se stanou součástí vysokorychlostní městské železniční sítě S-Bahn v hamburské metropolitní oblasti a od prosince začnou přepravovat cestující s využitím stávající železniční infrastruktury.
V jiných městech, například v Paříži, už jezdí metro bez řidiče a na letištích často jezdí automatické jednokolejné vlaky k terminálům. Používají však vlastní koleje, zatímco hamburský vlak bude sdílet koleje s ostatními pravidelnými vlaky.
TGV odhalila nový rychlovlak
Projekt, který DB a Siemens označují za světovou premiéru, spadá do modernizace hamburského systému S-Bahn v hodnotě 60 milionů eur.
„Automatizované vlaky zajistí spolehlivější služby, aniž by bylo nutné položit jediný kilometr nových kolejí,“ upozornil Richard Lutz, šéf DB.
Čína představila vlak maglev dosahující rychlosti 600 km/h
Chytřejší železnice
„Děláme železniční dopravu chytřejší,“ dodal Roland Busch, generální ředitel společnosti Siemens, který odhadl, že automatizované vlaky mohou přepravit „o 30 procent více cestujících, výrazně zlepšit dochvilnost a ušetřit více než 30 procent energie“.
Přestože je tento typ vlaku řízen digitální technologií a je plně automatizován, strojvedoucí bude stále přítomen a bude dohlížet na jízdu, kdykoli budou cestující na palubě, dodaly obě společnosti.