Článek
Francouzská tisková agentura AFP v pátek uveřejnila, že stávka zřejmě potrvá do konce týdne. Vláda oznámila, že je ochotna s odboráři začít jednat okamžitě poté, co ukončí stávku.
Ministr práce Xavier Bertrand uvedl, že všechny podmínky, které by umožnily co nejdříve ukončit stávku, jsou na stole. Bertrand také řekl, že se okamžitě musí zahájit jednání tripartity. Podle něj také přibývá lidí, kteří se chtějí vrátit do práce.
Odbory za daných podmínek jednat nechtějí
Sedm odborových organizací železničářů však odmítlo zahájit jednání za těchto podmínek, i když ve čtvrtek deklarovaly připravenost jednat. Účastnit se tripartity také odmítli odboráři z plynárenských a elektrárenských společnosti, kteří jsou sdruženi v mocné ústředně CGT.
Odboráři stávkují kvůli plánu vlády odstranit penzijní výhody pro některé státní zaměstnance, kteří ve veřejném sektoru pracují jen 35 hodin týdně a, mají pět týdnu prázdnin a mohou odcházet dříve do důchodu. Když chtěla tyto výhody odstranit vláda v roce 1995 tři týdny stávek vedly k demisi tehdejšího prezidenta Jacquese Chiraca.
V pátek zablokovali odboráři depo Argneteuil, aby vlaky nemohly vyjet, což označil ředitel státních drah SNCF Fuillaume Pepy za "skandální a naprosto nepřijatelné". Podle odborové organizace Sud Rail se odboráři k tomuto kroku rozhodli, protože malá odborová organizace strojvůdců se stávky neúčastní. Varoval, že podobných akcí bude více.
Problémy v dopravě trvají
I třetí den stávky má velké dopady na dopravu. Nejenže vyjelo jen 250 ze sedmi set souprav rychlovlaků TGV, ale také byly uzavřeny dvě linky pařížského metra, intervaly mezi soupravami činí deset až padesát minut, a do ulic metropole vyjela jen třetina autobusů. V pařížské rychlodráze RER jezdí jen každý druhý vlak, takže interval je půl hodiny. Linka RER B je zcela ochromena a nejezdí.