Článek
Ve vlaku ve chvíli, kdy začalo hořet, cestovalo 32 lidí, většinou řidiči kamiónů. Jejich náklady vlak převážel. Byli evakuováni bezpečnostním tunelem.
Požár se nyní snaží dostat pod kontrolu francouzští i britští hasiči. Podle hasičů z hrabství Kent jde o "vážnou událost ". Podle mluvčí společnosti Eurotunnel bude tato dopravní tepna zavřená až do pátku.
Proč hořet začalo, se zatím neví. Televize SkyNews uvedla, že podle jedné z verzí se na vlaku převrhl jeden z kamiónů.
foto: NOVINKY/Ondřej Lazar Krynek s použitím Mapy.cz
Tunel je důležitým spojením mezi anglickým Folkestone a francouzským Calais. Často jej využívají právě kamióny, protože trať je ihned napojena na důležité evropské železniční tepny.
Historie eurotunelu
Chuť spojit Francii s Anglií "pevnou" cestou měl už v roce 1802 Napoleon Bonaparte. Dokonce se tehdy začal tunel hloubit.
Řádná smlouva na stavbu ale byla podepsána až v roce 1964. Formálně se začalo stavět v roce 1973, ale práce byly kvůli ropné krizi přerušeny.
Tunel vede 25-40 metrů pod mořským dnem a má celkem tři tunely. Dva pro železnici a jeden služební.
Otevřen byl v roce 1994 s ročním zpožděním, stavba stále 9 miliard liber.
Vlak Eurostar je dlouhý 333 metrů, maximální rychlost je 300 kilometrů za hodinu. Vlak za 35 minut přepraví mezi oběma státy až 794 cestujících.
V tunelu hořelo už dvakrát. V roce 2006 při nájezdu kamiónu do vlaku. Bylo evakuováno 34 lidí, nikdo nebyl zraněn. Při požáru v roce 1996 bylo do nemocnic odvezeno sedm zraněných.