Článek
S obviněním přišla ekologická organizace Transport & Enviroment, která se obává, že limity se nezpřísní dostatečně.
U tabulky přiložené k dokumentu ale organizace zjistila, že jde o tabulku, kterou vyrobil Hans-Martin Gerhard, vedoucí oddělení, které se v automobilce Porche zabývá hlučností aut.
Motory těchto aut jsou přitom mnohem hlučnější než vozů jiných značek. EuroAktiv připomíná, že Ouzký v europarlamentu proslul tím, že jezdí ve voze Porsche Panamera.
„Pokud je tvrzení této skupiny správné, je potřeba to prozkoumat,“ řekla stínová zpravodajka tohoto zákona Judith Merkiesová.
Přesné limity se stále neví
Ouzký návrh rozeslal 7. září. Ekologové si všimli a ihned se ozvali proti ustanovení, jak se mají snižovat hlukové limity. Vadí jim velmi pomalý postup, například nákladním autům by limit klesl o čtyři decibely a na zavedení by výrobci měli čas do roku 2024. Pomalu by se podle kritiků snižoval i u aut osobních.
Přesné znění limitů se zatím vyjednává. Transport & Environment ale soudí, že europoslanci příliš vycházejí vstříc automobilkám, které jsou samozřejmě proti snižování limitů. "Poslanci by měli tyto jednostranné kompromisní pozměňovací návrhy odmítnout a ujistit se, že návrh povede ke zpřísňování a a ne uvolnění limitů hlučnosti," uvedl zástupce Transport & Enviroment Greg Archer.
Tabulku jsem doplnil svými návrhy, brání se Ouzký
Ouzký obvinění, že lobbuje za Porsche odmítá. Přiznal, že vyšel z tabulky, kterou měl od firmy Porsche, proto je její původ uveden v jejích „vlastnostech“. Sám ale do ní prý doplňoval jiné údaje, které mimo jiné vycházely i od Transport & Environment.
"Kdokoli se podívá na čísla obsažená v kompromisním návrhu, okamžitě pozná, že čísla obsažená v tabulce ani zdaleka neodpovídají představám firmy Porsche. Data v tabulce jsou skutečným širokým kompromisem odrážející postoje nejrůznějších aktérů, tedy i organizace Transport & Environment," uvedl poslanec pro ČTK.
EuroAktiv připomíná i Ouzkého angažmá v kauze elektronických zdravotnických knížek IZIP. Právě Ouzký s Milanem Cabrnochem byli jejich spoluzakladateli a jsou nadále zastánci tohoto projektu.