Hlavní obsah

EU láká k volbám, reklamní urna má letět do vesmíru

Novinky, rei
BRUSEL

Brusel rozjel reklamní kampaň, která má zabránit dalšímu nezájmu o volby do institucí Evropské unie. K propagaci před červnovým hlasováním byla najata německá firma, která se už starala třeba o oživení obrazu Německa před mistrovstvím světa ve fotbale 2006. Plánuje se i vyslání volební urny na oběžnou dráhu, napsal britský deník The Times.

Článek

Firma Sholz & přátelé má dostat v přepočtu přes 600 miliónů korun, aby vylepšila obraz Bruselu a přitáhla v červnu 2009 víc voličů, něž kolik se jich k urnám dostavilo před čtyřmi lety. Tehdy byla průměrná účast v 25 unijních státech 45,6 procenta. V některých zemích ale volby zajímaly slabou třetinu.

Reklamní volební urna by mohla na cestě do vesmíru doprovázet belgického astronauta Franka de Winnea, který má v květnu zamířit k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. „Chceme lidem ukázat, že volit mohou kdekoliv,“ citovaly Timesy mluvčího Evropského parlamentu Jaumea Duche Guillota.

Deník dodává, že britské europoslance nápad vůbec nenadchl. „Dokud nebudou mít volební hlas Marťané, myslím si, že bychom se měli věnovat něčemu reálnému,“ řekl liberální demokrat Chris Davies.

List připomíná, že EU už v roce 2005 do vesmíru vyslala kopii tzv. euroústavy. Tři roky poté ústava zůstává na oběžné dráze fyzicky i politicky, napsal a přidal varování vědců, že prostor okolo Země zaplavuje stále víc „vesmírného odpadu“.

Související témata:

Výběr článků

Načítám