Článek
„Včera večer letělo letadlo Boeing 737 na trase Volgograd–Jekatěrinburg. Ve výšce 11 300 metrů však piloti nahlásili poruchu levého motoru a rozhodli se vrátit zpátky na letiště,“ oznámila v pátek ruská letecká společnost NordStar na Telegramu s tím, že o hodinu později stroj se 164 lidmi na palubě bezpečně přistál a následně byl vyřazen z provozu.
Stejný osud postihl také ruské letadlo letecké společnosti Ural Airlines, které směřovalo z egyptského Šarm aš-Šajchu rovněž do Jekatěrinburgu.
„Letadlu po startu ve výšce 4500 metrů selhal levý motor. Piloti poruchu nahlásili dispečerům, vypnuli levý motor a rozhodli se vrátit na odletové letiště,“ stojí v oznámení Ural Airlines, podle něhož měl problémy tentokrát Airbus A321. Podle aerolinky následně letadlo kroužilo nad letištěm a na pokyn přistálo s jedním motorem.
Cestující obou letadel museli po přistání počkat na záložní stroj. Letecká společnost NordStar jej zajistila tak, že se lidé do cílové destinace dostali s více než šestihodinovým zpožděním. Let Ural Airlines o konečném zpoždění neinformoval.
Sankce znemožňují údržbu západních letadel
Ruský exilový server k tomu uvedl, že Ruská federace před začátkem své agresivní války na Ukrajině měla celkem 1031 letadel, z nichž dvě třetiny tvořily stroje společností Boeing a Airbus. Sankce USA a EU však prakticky znemožnily jejich údržbu, kvůli čemuž Rusové museli řadu z nich odstavit.
Ruská federace se nicméně snaží stroje opravovat po svém a pokouší se o výrobu náhradních dílů. Podle The Moscow Times však tyto pokusy nejsou, alespoň prozatím, úspěšné.