Článek
Vyšetřovatelé francouzského úřadu pro bezpečnost civilního letectví BEA uvedli, že letadlo na trase z Düsseldorfu do Barcelony navedl pilot Andreas Lubitz „cvičně” na klesání pětkrát, když byl hlavní pilot mimo kabinu.
Zkouška úmyslného klesání osudného letounu ale neměla na let do Barcelony "citelný dopad", poznamenal úřad ve své nové zprávě o probíhajícím vyšetřování.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Bild ráno informoval, že Lubitz navedl stroj do „několikaminutového kontrolovaného klesání, k němuž nebyl žádný aeronautický důvod“.
Deník také uvedl, že kopilot Andreas Lubitz tak plánovaně vyzkoušel odklonění letu z plánovaného kurzu: „Není vyloučeno, že nechtěl svůj čin při letu do Barcelony pouze vyzkoušet, ale i uskutečnit.“
Podle Bildu to potvrzuje, že druhý pilot svou sebevraždu v kabině letadla plánoval, a není pravděpodobné, že při letu z Barcelony jednal v afektu.
Airbus A320 nízkonákladových aerolinek Germanwings se zřítil 24. března. Podle dosavadních závěrů vyšetřování využil Lubitz toho, že kapitán letounu odešel na toaletu, zablokoval vstup do pilotní kabiny a začal s letadlem prudce klesat, až narazilo do horského masivu v rychlosti 700 kilometrů za hodinu. Nikdo ze 150 lidí na jeho palubě nepřežil.
Lubitz podle německé prokuratury před osudným letem hledal na internetu informace o sebevraždách a zabezpečení dveří kokpitu. Na den nehody měl od lékaře neschopenku, kterou našla policie u něj doma roztrhanou. V minulosti se léčil s depresemi.