Článek
PHE se v nové kampani snaží varovat kuřáky ubalených cigaret, že svému tělu škodí stejně jako uživatelé těch krabičkových. Reaguje tím na zvyšující se spotřebu těchto cigaret.
„Významné množství kuřáků teď používá ubalené cigarety, aniž by si uvědomovali, že jsou stejně nebezpečné jako ty normální. Náš výzkum ukazuje, že lidé si myslí, že je bezpečnější kouřit ubalené cigarety. To se ale mýlí, není to bezpečné,“ citoval The Guardian profesorku Sally Daviesovou, která ve Spojeném království zastává funkci vrchního zdravotníka.
Kampaň používá v televizních spotech a na billboardech místo tabáku hnijící lidské maso, čímž se snaží zdůraznit negativní efekt, který cigarety mají na lidské tělo. Motto reklam by se dalo přeložit tak, že s každou cigaretou „prohnijete skrz na skrz“.
Na reklamy okamžitě zareagovaly skupiny vystupující proti omezování kouření, které kampaň podle listu The Independent označily za zbytečné strašení lidí.
Simon Clark, šéf skupiny Forest, která proti omezování kouření brojí již desítky let, uvedl, že „ve Spojeném království snad nemůže být soudný člověk, který by si neuvědomoval zdravotní rizika kouření“, a pobídl PHE, ať se místo strategie šoku snaží věnovat přímo konzumentům.