Článek
Experti už mají od nedělního večera k dispozici jednu z černých skříněk, zřejmě se záznamem komunikace v pilotní kabině. Náčelník ruského ministerstva pro mimořádné události pro Moskevskou oblast Sergej Poletykin v pondělí ráno Tassu potvrdil, že se podařilo najít další zapisovač letových údajů: „Palubní zapisovač byl nalezen v 18. sektoru (pátrání).”
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Nehoda Antonovu An-148 Saratovských aerolinií na letu 6W703 z Moskvy do Orsku si vyžádala 71 obětí. [celá zpráva]
Jeden z vyšetřovatelů serveru RBK řekl, že se uvažuje o třech možných příčinách havárie: na vině mohlo být počasí, lidská chyba, nebo porucha. Zástupce ministerstva pro mimořádné události uvedl, že se stroj nerozpadl ve vzduchu, jak se v neděli spekulovalo, ale jeho motory pracovaly až do chvíle nárazu do země.
Záběr z bezpečnostní kamery navíc vyloučil spekulace, že stroj hořel už za letu. K výbuchu paliva v nádržích došlo až po dopadu. Svědky jen zmátla výše sloupu ohně.
Z radarových obrazovek letadlo zmizelo ve 14.27. V tu dobu letělo rychlostí 614 km/h ve výšce 990 metrů. Během poslední minuty prudce klesalo z výšky 2000 metrů.
Průběh letu
An-148 odstartoval ve 14.21 a první čtyři minuty letu probíhaly normálně, ve 14.25 dosáhl letoun výšky 1951 metrů a letěl rychlostí 695 km/h. Pak se letadlo během 40 sekund propadlo o 200 metrů a rychlost klesla o 170 km/h. Následně začalo letadlo stoupat, během dvaceti sekund nabralo výšku 120 metrů, přičemž rychlost vzrostla o 40 km/h. Pak stroj přešel do střemhlavého letu.
Podle průběhu letu se zdá, že v poslední fázi, kdy se pilot snažil nabrat výšku, došlo k přetažení a ztrátě vztlaku.
Na stránkách serveru RBK byl zveřejněn záznam z řídicí věže na moskevském letišti Šeremetěvo, kde jeden z dispečerů říká, že posádka letadla neodpovídá: „703 nám neodpovídá. Saratov-703, odpověz. Saratov-703 odpověz! Volá Moskva.“ Poté promluvil druhý řídicí letového provozu: „703, odpověz Šeremetěvu!“
Posádka se neozvala a ani během letu nehlásila žádné problémy, přesto není vyloučena technická závada, protože posádka před startem hlásila potíže, které se však podařilo vyřešit ještě na zemi, uvedla televize REN, aniž by je specifikovala.
Na místě pádu byl objeven kráter o průměru 14 metrů a hloubce 2,5 metru se spečenými kusy letadla. Trosky byly rozptýleny na ploše čverečního kilometru. Podle Poletykina je oblast rozdělena na 29 sektorů.
Vladimir Pučkov, který stojí v čele ministerstva pro mimořádné události, v pondělí ráno oznámil, že záchranná operace skončila, protože jsou všichni lidé mrtví. [celá zpráva]
Na místě pádu budou příslušníci pracovat ještě týden, protože trosky jsou rozptýleny na velké ploše. Na místě havárie u vesnice Argunovo je proto nasazeno devět bezpilotních letadel a dvacet sněžných skútrů.