Hlavní obsah

Data potvrzují kouř na palubě zříceného egyptského airbusu

Paříž
Aktualizováno

Letové údaje ukazují, že na palubě letadla společnosti Egyptair, který se zřítil ve čtvrtek při letu do Káhiry, byl krátce před jeho zřícením detekován kouř. Uvedl to specializovaný letecký web Aviation Herald.

Foto: ČTK/AP

Havarované letadlo na archivním snímku

Článek

Aviation Hearld získal hlášení systému ACARS, který zajišťuje spojení letounu se zemí. Část zpráv se generuje automaticky. Zachycují je nejbližší pozemní přijímací stanice a satelity. Server získal nezávisle záznamy ze tří zdrojů.

Tři minuty před tím, než se stroj zřítil, vyslal systém několik hlášení. První dvě se týkaly v 2:26 odmrazování pravého okýnka, další oznámilo kouř na toaletě. O minutu později byla vyslána zpráva o kouři v kabině. Ve 2:28 následovalo další hlášení ohledně pravého okýnka a o minutu později následovala dvě hlášení o selhání bloku systému řízení a o selhání ovládání křidélek a výškovky.

Pak už systém ACARS egyptského airbusu žádnou zprávu nevyslal.

Stejná data má i CNN. Televize NBC uvedla s odvoláním na americké představitele, že není důvod nevěřit pravdivosti těchto dat. kouř na palubě potvrdil i francouzský úřad pro bezpečnost civilního letectví (BEA).

„BEA potvrzuje, že systém ACARS vyslal krátce před ukončením datových přenosů zprávy hovořící o kouři v kabině... Nevytváříme z toho žádné závěry, jakákoli možná vysvětlení jsou pouze domněnkami," řekl mluvčí úřadu Sébastien Barthe. Podle něj však detekce kouře ukazuje na to, že v letadle hořelo.

Pátrací týmy v sobotu třetím dnem pokračují v pročesávání oblasti ve Středozemním moři. Jejich hlavním úkolem bude najít další části vraku a zejména černé skříňky, které odborníkům napoví, co se na palubě letounu před jeho zřícením odehrávalo.

Toto video už bohužel nemůžeme přehrávat z důvodu vypršení internetové licence

BEZ KOMENTÁŘE: Pátrání po egyptském letadleVideo: AP

Ve Francii prověřují cestující

Francouzské úřady intenzivně vyšetřují stovky pracovníků a dalších osob, které mohly mít na letišti Charlese de Gaullea v Paříži k letadlu přístup. Zároveň procházejí hodiny záznamů z bezpečnostních kamer.

Vyšetřování navazuje na přísnější bezpečnostní opatření zavedená po útocích z roku 2015 s cílem zjistit všechny osoby představující bezpečnostní riziko kvůli zradikalizování jejich názorů.

Po útocích se úřady rozhodly prověřit 86 000 lidí s oprávněním k přístupu do neveřejných zón letiště. Mezi lednem 2015 a dubnem 2016 bylo toto povolení zrušeno více než 600 lidem. Z toho 85 osob bylo podle francouzských orgánů podezřelých z „radikalizace”.

Lustrace ale není u konce, protože bezpečnostní složky evidují dalších 400 případů podezření z „alarmující radikalizace”.

Výběr článků

Načítám