Článek
Každý den po dálnici A1 přes Norderelbbrücke projede přibližně 136 tisíc vozidel. Zhruba 21 procent z nich jsou nákladní automobily. Díky tomu je tento dálniční úsek jednou z nejvytíženějších komunikací v Německu, píše web týdeníku Focus.
Velkokapacitních nákladních vozů, tedy automobilů s celkovou hmotností nad 40 tun, denně projede přes most až dvacet.
Vzhledem k události, která se stala ve středu ráno v saské metropoli Drážďanech, kdy se zřítila část betonového mostu Carolabrücke přes Labe, na němž se nacházela stezka pro pěší, cyklostezka i tramvajová kolej, úřady most v Hamburku raději uzavřely.
Devět minut před zřícením projela po mostě v Drážďanech tramvaj

Míra poškození se bude zkoumat od čtvrtečních 9.00. Podle informací jsou mostní konstrukce každých šest let podrobeny všeobecné kontrole. Každé tři roky se koná jednoduchá zkouška. Konstrukce je zkoumána z hlediska poškození, a to se porovnává s naposledy zaznamenaným poškozením.
Most se začal stavět v roce 1959 a otevřen byl v roce 1963. Od roku 2010 je zapsán v seznamu hamburských kulturních památek. V rámci rozšíření dálnice A1 byla v roce 2018 plánována výstavba nové konstrukce.
FOTO: V Dráždanech se zřítila část mostu přes Labe
