Článek
Trasu dlouhou 280 kilometrů urazí plavidlo asi za 72 až 96 hodin, v cíli by tedy podle plánu mělo být 24. července. Zvlášť důležité jsou však pro akci povětrnostní podmínky, protože vrak neustojí vlny vyšší než 2,6 metru.
Na vrak již bylo připevněno všech 30 plovoucích kontejnerů, které mají loď udržet na vodní hladině. Na posledních detailech před zahájením přepravy nyní pracuje 300 techniků.
Havarovanou výletní loď bude do cílového přístavu doprovázet deset plavidel. Dvě lodě budou vrak táhnout, dvě jiné lodě budou k dispozici pro případ nouze. Další plavidla budou připravena zasáhnout, pokud by došlo k nějaké události ohrožující životní prostředí.
Před Costou Concordií popluje loď s mořskými biology, kteří mají zajistit, aby se příliš blízko ke konvoji nedostali delfíni. Costa Concordia bude totiž proplouvat i chráněným mořským územím mezi Sardinií a ligurským a toskánským pobřežím, které je známo hojným výskytem delfínů a dalších mořských tvorů.
„Budu dohlížet jako policista na to, aby odtažení vraku lodi Costa Concordia nepoškodilo životní prostředí,” slíbil podle APA italský ministr životního prostředí Gian Luca Galletti.
Costa Concordia havarovala v noci z 13. na 14. ledna 2012 u ostrova Giglio v Tyrhénském moři, který je od břehů Itálie vzdálen jen 16 kilometrů. Útes jí rozpáral trup a loď začala nabírat vodu. Při nehodě zemřelo 32 lidí. U soudu se za havárii zodpovídá kapitán lodi Francesco Schettino.