Článek
Plavba zatím pokračuje bez potíží a 14 remorkérů a doprovodných plavidel pokračuje i s mohutným vrakem maximální rychlostí 3,7 kilometru za hodinu na sever. V pátek dopoledne se nacházely zhruba 35 kilometrů od Livorna, uvedla agentura DPA. Nebyl zaznamenán ani žádný únik chemikálií a paliva z Costy do vody.
KOMENTÁŘ DNE:
Lyžařské Nagano - Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>
Otevřené moře představuje pro poškozené plavidlo největší riziko. Pokud by se totiž zvedl vítr a větší vlny, mohlo by to další plavbu ohrozit.
Odhaduje se, že pokud nenastanou komplikace, tak by výprava měla do janovského přístavu, kde bude loď sešrotována, dorazit v neděli před úsvitem.
Záchrana vraku, který u Giglia najel na útes, je největší akcí svého druhu v dějinách mořeplavby. Přijde na více než miliardu eur.
Nehodu Costy Concordie před dvěma a půl lety nepřežilo 32 lidí z celkem více než 4200 na palubě. Kapitána Franceska Schettina v té souvislosti soudí za zabití.
Místní si z toho udělali byznys, nelíbí se kapitánovi
Schettino si tento týden vysloužil další kritiku, když se v tisku obořil na obyvatele Giglia. Ti podle něj z havárie těžili, když pronajímali své domy a balkóny zájemcům, kteří chtěli vidět, jak se vrak odpoutává od skály, zdvihá za pomocí speciálních plováků zpátky na hladinu a odráží od ostrova. Starosta Giglia Sergio Ortelli hned Schettinovi vzkázal, že by mu mělo být hanba.
„Jak můžete mluvit o tom, že lidé na Gigliu něčeho zneužívají, když to byli právě oni, kdo namísto těch, kdo to měli za povinnost, zachraňovali z lodi po ztroskotání tisíce lidí,“ uvedl starosta v narážce to, že kapitán byl po havárii mezi prvními, kdo loď opustil.