Článek
Největší novinkou je, že na historický most se už nevrátí automobily a bude sloužit hlavně chodcům a cyklistům. Odhlasovali si to obyvatelé města. Kromě chodců a cyklistů mohou po zrekonstruovaném mostě jezdit autobusy městské hromadné dopravy a vozidla taxislužby. Denně tak projede přes most o dvacet tisíc vozidel méně než před rekonstrukcí.
Rekonstrukce Řetězového mostu vyšla na 26,7 miliardy forintů (1,7 miliardy korun). Primátor Budapešti Gergely Karácsony při otevření mostu pro veřejnost označil Řetězový most za symbol města a sounáležitosti. Zdůraznil, že právě postavení mostu vedlo před 150 lety ke sjednocení Budína, Pešti a Starého Budína. „Řetězový most je zázrak a můžeme na něj být hrdí,“ dodal primátor.
Na konci druhé světové války byl most těžce poškozen, ale po obnově v roce 1949 opět sloužil veřejnosti.