Článek
Úprava Chinoků byla objednávala v roce 1995 s tím, že přijde na 251 miliónů. Při předání osmi strojů v roce 2001, které měly být schopny speciálních operací v noci, se však objevily problémy s nainstalovaným softwarem. Stroje nakonec mohly létat jen ve dne ve výši nejméně 500 stop a nebyly schopné kopírovat terén, takže nejsou použitelné pro speciální operace.
Loni ministerstvo obrany ustoupilo od dalších snah vyřešit problém a rozhodlo se je upravit na standard původní verze, protože potřebovalo zvýšit počet helikoptér v Afghánistánu. Baronesa Taylorová z Boltonu, která má na ministerstvu na starosti výzbroj, uvedla: „Chinook je nejlepší podpůrnou helikoptérou v Afghánistánu. Na základě operačních požadavků jsme odstoupili od projektu, abychom byli schopni dodat do operační oblasti více Chinooků v co nejkratší době.“ Upraveny jsou u strojů jen rotory, aby vrtulníky unesly větší náklad.
Kvůli tomu, že se modernizace nepovedly, jsou starší verze Mk 2 a Mk 2a vybavovány přístroji pro noční vidění.