Článek
Námořníci uvedli, že čechlo po havárii stroje za 100 milionů liber viděli plavat v moři. Tam se mohlo dostat jen z havarovaného letadla.
„Věděli to skoro hned,“ řekl listu Sun zdroj, když se vyjadřoval k příčině nehody.
Pravidla pro kontrolu odstranění čechel jsou přitom velmi přísná. Jejich sundání kontroluje pozemní personál i pilot. U F-35B se zkráceným vzletem a přistáním je však situace složitější než u pozemních verzí F-35A, které mají jen dva nasávací otvory na bocích trupu. F-35B má ještě dva nasávací otvory na hřbetě trupu. Zadní slouží jako přisávací k tomu, aby měl motor dost vzduchu, i když stroj neletí dopředu a stoupá takřka kolmo. Horní přední vede k dmychadlu, které vyvolává dodatečný svislý tah motoru v přední části trupu. Další dvě trysky jsou i na křídlech, kam je veden stlačený vzduch od kompresoru motoru.
Podle zdrojů z královského letectva RAF pilot problémy zaznamenal ještě před vzletem. Pokusil se ho přerušit, ale nedokázal letadlo už zastavit. Musel se proto katapultovat. S katapultáží měl podle The Sun problémy, protože byl příliš blízko lodi a jeho padák se o ni zachytil.
Letadlo ale skončilo na dně Středozemního moře. Britové, Italové a Američané pracují na vyzvednutí vraku ležícího v hloubce přes 1600 metrů. Obávají se, že by se o to mohli pokusit Rusové a dostat se tak k vyspělé elektronice, kterou je nejmodernější americký letoun vybaven.