Článek
Odhaduje, že jich odstranil už asi tisícovku. „Nelegální jsou především takzvané zapichovačky ve středových pásech mezi ulicemi, různé plachtoviny a bannery na zábradlích,“ uvedl na svém webu. Říká, že zatím neměl problémy s policií a obyvatelé mu fandí.
Objevil se v krátkém videu na internetu. Vystupoval anonymně, měl změněný hlas a rastrovanou tvář, aby ho nebylo možné poznat. Přiznal, že svou činnost provádí pravidelně, ale nemá moc času, protože se živí jako podnikatel a má rodinu.
Spolupracovníci webu deníku Sme se s mužem setkali a uvedli, že jde o třicátníka. „Jsem mužem činu, vidím problém a musím ho okamžitě řešit. Následně slušným e-mailem informuji firmy, že jsem jim znehodnotil reklamu,“ uvedl pro web.
Lidé jsou naštvaní
Mimochodem: veřejnost si snaží získat na svou stranu nejen likvidací přemnožené reklamy, ale také zdůrazňováním, že materiál ničí zásadně ekologicky. „Billboardů u silnic je tolik, že mnohdy už ani nevidím dopravní značení. Jsem pro úplný zákaz reklamních ploch v blízkosti silnic,“ říká František Kováč z Popradu.
Jako příklad uvádí silnici vedoucí z Popradu do Vysokých Tater, jejíž okolí je doslova přeplněno billboardy.
„Vadí mi to dávno, ale po vichřici, která zničila stromy i kolem této silnice, se množství billboardů ještě zvýšilo. Vypadá to opravdu nehezky a místo pohledu na krásné Tatry se přijíždějící turisté musí dívat na reklamní poutače,“ dodává.
Nepřehledné dopravní značení
Jánovi Onufrejovi z Bratislavy vadí především poutače, které jsou umístěné na zelené ploše mezi jednotlivými jízdními pruhy. „Člověk by měl sledovat dopravu, ale místo toho mu ve výhledu brání billboardy. Je to nebezpečné především před křižovatkami,“ říká.
Studentce Evě Slabé rovněž překáží velké množství reklamních ploch. „Mělo by se to regulovat. Dopravní značení ve spleti billboardů doslova zaniká,“ uvedla.
Důchodkyni Márii Ivonové vadí nejen billboardy, ale i reklamní plochy, které jsou mnohdy poškozené a hyzdí vzhled slovenských měst. „Měl by se v tom udělat pořádek jednou provždy,“ dodává.