Článek
Incident potvrdila v úterý deníku Bild německá služba bezpečnosti leteckého provozu (DFS).
„Pilot hlásil v pondělí večer ‚broken window‘, tedy rozbité okno. To může vést k poklesu tlaku. Proto byla uplatněna všechna bezpečnostní opatření podle protokolu,“ řekla mluvčí DFS. Služba neupřesnila, které okno bylo poškozeno a čím bylo poškození způsobeno.
Stroj známý také pod označením Jumbo Jet se musel rychle vrátit a před přistávacím manévrem se zbavit leteckého paliva. Kvůli dálkovému letu měl totiž plné nádrže a pro předčasné přistání byl příliš těžký.
Původní informace deníku Bild hovořily o tom, že letoun nad českým územím vypustil 110 tun kerosinu. Některá německá média však informovala, že se tak stalo až nad územím východního Německa. Například t-online píše, že letadlo se zbavilo paliva nad Žitavskými horami, které jsou součástí Lužických hor, nacházejí se však již v Německu.
České Řízení letového provozu, které by muselo k vypuštění paliva dát souhlas, nebylo ve středu večer schopno informaci potvrdit ani vyvrátit.
Konec jedné éry: Boeing vyrobil poslední Jumbo Jet 747
Takzvaný „fuel dumping“, tedy upouštění paliva za letu, je povolen jen v nouzových situacích. Večerní přistání v Lipsku bylo naštěstí bezproblémové, řekl podle Bildu mluvčí letiště Uwe Schuhart.
Dopady vypuštění paliva na lidi a životní prostředí hodnotí německý Spolkový úřad pro životní prostředí (UBA) jako nikoli kritické, uvedl Bild.