Článek
Stroj přistával nadvakrát. Při druhém pokusu piloti přepnuli na manuální řízení a začali stoupat, následně ale letoun v prudkém stoupání ztratil vztlak a šel rychle k zemi.
„Když zjistili, že nemají vhodnou výšku k přistání, zahájili otočný manévr. Poté, co rychlost spadla na 125 uzlů, začala posádka provádět manévr za použití ručního řízení pomocí kniplu, čímž letadlo přestalo stoupat a padalo. Přístroje ukazovaly stoupající rychlost,“ uvedli vyšetřovatelé na základě záznamů jedné z černých skříněk na palubě letounu.
Narazili rychlostí 450 km/h
Podle prvotních zjištění tak za nehodu může chyba některého z pilotů. Vyšetřovatelé uvedli, že technická závada zjištěna nebyla.
Boeing přiletěl do Kazaně z Moskvy. Do země narazil rychlostí zhruba 450 kilometrů za hodinu. Hasiči následný požár likvidovali několik hodin.
Ačkoliv se nehoda udála za deště, meteorologické podmínky pro přistání byly podle úřadů příznivé.