Článek
V první vypravené soupravě sedělo jen 17 cestujících a pouze devět z nich jelo až do Sarajeva. Představitelé drah doufají, že trať, kterou kdysi s oblibou využívali lyžaři i obchodníci, lidi znovu přiláká.
I vlak, který v minulosti nazývali Olympijský expres, má ale svá nejlepší léta za sebou, uvedla agentura AP. Trať zažila svůj vrchol v sedmdesátých a osmdesátých letech, kdy patřila k nejmodernějším v Jugoslávii. Pro olympiádu v Sarajevu v roce 1984 ho dokonce vybavili rudými koberci a na palubě se o komfort pasažérů starali stevardky.
Dědictví občanské války z let 1992 až 1995 je patrné na třech etnicky rozlišených vagónech. Jeden je železnice bosenských Srbů, druhý ze Srbska a třetí Sarajeva. První vůz do cílové stanice nejede, odpojí ho v bosenské Republice srbské.
Za 500kilometrovou cestu vlakem mezi Bělehradem a Sarajevem cestující zaplatí v přepočtu zhruba 800 korun.