Článek
Kapitán ihned zahájil klesání do bezpečné letové hladiny a posádka připravovala pasažéry na nouzové přistání.
Letoun se otočil v asi pětikilometrové výšce nad běloruským Minskem, kapitán se ale nakonec rozhodl pokračovat v nižší letové hladině až do Moskvy, kde stroj přistál v půl čtvrté SELČ.
Mluvčí generálního štábu Jana Růžičková podle ČTK upřesnila, že poškozena byla jen přední vrchní krycí vrstva skla. "Piloti provedli všechny potřebné úkony a sestoupili na nižší letovou výšku. Po vyhodnocení situace a s ohledem na charakter závady se rozhodli pokračovat dál v letu do Moskvy, kde bezpečně přistáli. V žádném případě nedošlo k ohrožení ani posádky, ani cestujících," potvrdila Růžičková.
Prezident Odborového sdružení pilotů ČSA (CZALPA) Stanislav Fiala ČTK řekl, že rozhodnutí pokračovat v letu je zcela v souladu s bezpečnostními pravidly. "Sklo letadla sestává z několika vrstev a praskne obvykle jenom jedna. Je na to postup, jak se má letět dál. Nevyžaduje se tedy přistání na nejbližším letišti," uvedl Fiala. Letoun v takových případech pak podle typu pokračuje se sníženou rychlostí.