Článek
Air France a Airbus čelily obvinění z neúmyslného zabití, obě firmy to ale odmítaly a požadovaly zamítnutí žaloby.
Firmám hrozila pokuta až 225 tisíc eur (5,3 milionu korun). Porota nakonec dospěla k závěru, že pokud došlo k pochybením, jejich spojitost s neštěstím „není jistá“ a nemohla být tedy prokázána.
„Vzhledem k tehdejším vědeckým poznatkům nebylo možné konstatovat žádné trestněprávní pochybení,“ řekl jeden ze soudců podle francouzské televizní stanice BFM TV.
Stroj Airbus A330 letu AF447 se zřítil do Atlantiku 1. června 2009. Na jeho palubě zemřeli cestující a členové posádky tří desítek národností. Šlo o nejhorší havárii v dějinách Air France.
Trosky stroje se našly na dně oceánu až o dva roky později v hloubce bezmála čtyř tisíc metrů, přičemž důvod havárie byl dlouho nejasný. Poslední těla obětí a jednu ze dvou černých skříněk, která zaznamenávala letové údaje, se podařilo vyzvednout až v roce 2011.
Vyšetřovací zpráva z roku 2012 konstatovala, že k nehodě přispěly nedostatky ve vybavení letounu a nevhodné reakce vystresovaných pilotů. Série odborných analýz mimo jiné ukázala, že piloty zmátla námraza na čidlech rychlosti.