Článek
Počet německých měst, v jejichž centrech měření potvrdila v ročním průměru překročení limitu stanoveného Evropskou komisí – 40 mikrogramů oxidu dusičitého na krychlový metr, sletěl o třetinu: z 57 na nanejvýš 41, protože pro 16 ze 41 měst ještě scházejí patřičné údaje.
Řím zakázal provoz naftových aut, bojuje se smogem

Podle zákona mohou stopky pro auta s diesely platit od hodnoty 50 mikrogramů v kubickém metru. To platí jen pro pět měst (Stuttgart, Mnichov, Darmstadt, Limburg a Frankfurt nad Mohanem), zatímco v roce 2018 jich bylo 15.
Emisní zóny, tvrdší pokuty. Co hlídat, pokud se letos chystáte autem do zahraničí

Velká evropská města se také postupně přidávají k zavádění nízkoemisních zón. Nejnověji od konce loňského listopadu zakázal vjezd starším dieselovým autům do některých ulic Berlín, od začátku roku 2020 pak nízkoemisní zóny zavedla Barcelona a belgické město Gent.