Článek
„Jsme unavení, nemáme jídlo ani pití, spousta lidí utratila poslední peníze už včera. Stále neletíme, říkali, že to opraví, ale vůbec nic nevíme,“ sdělila v neděli po poledni jedna z cestujících.
Spojem QU 4338 ukrajinských charterových Skyline Express Airlines měla skupina zhruba 190 klientů české cestovky Blue Style (za předchozí chybný údaj, že šlo o cestovní kancelář Blue Sky se redakce omlouvá) zamířit z egyptského Marsa Alam do Prahy v sobotu ve 20:10 hodin, nikam se ale nakonec neletělo.
„Nástup do letadla proběhl pouze s půlhodinovým zpožděním. Poté jsme seděli v letadle dvě hodiny, bez informací, co se děje,“ popsala cestující.
Letadlo nevzlétlo z Budapešti kvůli rozhádanému českému páru

Pak museli z letadla ven a se znovu vyloženými kufry počkat další dvě hodiny v bezcelní zóně. Letět se nedalo, cestovka tak turistům zařídila hotel.
„Jeli jsme hodinu do hotelu. Ubytovali nás, ulehli jsme kolem třetí hodiny v noci. V šest ráno nás přišli vzbudit, že za hodinu je snídaně a poté odjezd zpět na letiště. V 08:30 hodin jsme byli na letišti a v 10:00 hodin opět v letadle,“ uvedla turistka s tím, že ani tentokrát nevzlétli a cestující zase museli ven.
„Nikdo s námi nekomunikuje a sedíme tu doteď. Nyní nám bylo řečeno, že je letadlo opraveno a že to byla pouze prkotina,“ popsala Češka situaci na egyptském letišti před nedělní 13. hodinou středoevropského času. O jakou závadu šlo, zatím není jasné.
Mezi cestujícími podle ní je zhruba dvacet dětí ve věku do deseti let. Se zdravotními problémy vyžadujícími lékaře se naštěstí nikdo akutně nepotýkal, mnozí ale měli kvůli samotnému důvodu zdržení, tedy technické komplikaci, strach znovu sedat na palubu letounu.
Chaos na Ruzyni: Na co máte nárok při zpoždění zavazadla či letadla

„Jedna cestujících je v šoku, klepe se a bojí se nastoupit do letadla, až nám dají pokyn,“ popsala turistka.
Mluvčí cestovky Lucie Hasman Novinkám potvrdila trable s letem. „Návrat našich klientů z letoviska Marsa Alam do Prahy nebyl uskutečněn z důvodu technické závady. Ve spolupráci s leteckou společností jsme klientům zajistili ubytování ve čtyřhvězdičkovém hotelu. Klienti byli o stavu informováni prostřednictvím SMS,“ uvedla mluvčí.
Aktuálně je pro cestující finální čas odletu stanovený na 15:50 hodin.
„Velmi nás mrzí, že naše klienty potkala taková nepříjemnost cestou z dovolené. Jedná se o mimořádnou situaci a klienti mohou žádat od letecké společnosti kompenzaci,“ dodala mluvčí.
Skupina českých seniorů uvízla v zatopené Dubaji
