Článek
Loď se potopila při nakládání suroviny pro výrobu průmyslových hnojiv. Náklad byl určen lovosické Lovochemii. Havárie nebude mít vliv na výrobu hnojiv. "Zásoby máme na celé čtvrtletí, trochu upravíme režim, ale nic dramatického se neděje," řekl dnes ČTK obchodní ředitel firmy Miloslav Spěváček.
"Škody zatím nelze odhadnout," řekl dnes ČTK člen představenstva Československé plavby labské Miroslav Šefara. "Do vody neunikly žádné škodlivé látky," dodal.
Čeští rejdaři musí nyní počkat na šetření německé říční policie. Až poté budou moci plavidlo vyprostit z vody a vyčíslit škody. To může trvat až týden.
Potopená loď dlouhá 80 metrů a široká 9,2 metru s tonáží 1200 tun byla stará zhruba 25 let. "Na plavidlo máme povinné ručení, které musí mít každý provozovatel dopravního prostředku," řekl Šefara.
Loď Československé plavby labské se potopila také v září 1994. Motorová nákladní loď Labe 27 se tehdy srazila v Rotterdamu s německou tankovací lodí a šla ke dnu. Německý tanker byl poškozen, ale zůstal na hladině. V říjnu téhož roku se česká loď rozhodnutím nizozemského soudu vrátila ČSPL v Děčíně.
V srpnu 1997 se zase bez viditelné příčiny potopil ve svém kotvišti nedaleko smíchovského železničního mostu kolesový parník Labe. Loď Pražské paroplavební společnosti v přístavišti čekala na rekonstrukci. Na Labi pod děčínským zámkem uvízla v říjnu loňského roku motorová nákladní loď patřící ČSPL. Po nárazu do překážky v plavební dráze dosedla na dno řeky, do proražené strojovny natekla voda. Loď se však díky nízké hladině vody potopila jen částečně.