Článek
V sobotu to oznámilo jihokorejské ministerstvo dopravy s tím, že není jasné, proč záznamník letových údajů i záznamník palubní komunikace vypověděly službu.
Hlasová skříňka byla nejprve analyzována v Jižní Koreji, a když se zjistilo, že data chybí, byla odeslána do laboratoře amerického Národního úřadu pro bezpečnost letecké dopravy, uvedlo ministerstvo podle serveru CNN.
According to South Korea’s Transport Ministry, the Flight Data Recorder (FDR) and the Cockpit Voice Recorder (CVR) aboard Jeju Air Flight 2216, the jet that crashed at South Korea’s Muan Airport late last December, stopped recording four minutes before the Boeing 737-800 crashed.… pic.twitter.com/kLQ9m9hxRb
— OSINTdefender (@sentdefender) January 11, 2025
Doplnilo, že ze záznamníku letových údajů Boeingu 737-800 jihokorejské úřady nedokázaly kvůli poškození extrahovat údaje a odeslaly jej do USA k analýze ve spolupráci s americkým bezpečnostním regulátorem.
„Údaje z černé skříňky jsou při vyšetřování klíčové. Pokud je vyšetřovatelé nemají, je to vážný problém,“ potvrdil podle listu The New York Times Hwang Ho-won, předseda Korejské asociace pro leteckou bezpečnost.
#Update from @Reuters "Jeju Air black box data missing from crucial minutes before crash, South Korea ministry says
— Air Safety #OTD by Francisco Cunha (@OnDisasters) January 11, 2025
The two black boxes on the Boeing jet involved in the worst aviation disaster on South Korean soil stopped recording about four minutes before the accident, the… pic.twitter.com/2PsE0yT8pt
Tragédie se odehrála na mezinárodním letišti v Muanu na jihozápadě země při tvrdém nouzovém přistání letounu na lince z thajského Bangkoku. Piloti nahlásili řízení letového provozu srážku s ptákem a zhruba čtyři minuty před havárií požádali o nouzové přistání.
Boeing poté přistál bez vysunutého podvozku, ale na ranveji ve vysoké rychlosti nedokázal zabrzdit. Narazil do betonového náspu asi 250 metrů za koncem přistávací dráhy a explodoval. Neštěstí přežili jen dva členové posádky v zadní části letounu.