Článek
Firma Richarda Bransona uvedla, že nedávný test odhalil „možné snížení pevnosti materiálů použitých k úpravě určitých spojovaných bodů, které bude vyžadovat další fyzickou kontrolu“.
Práce na kosmické lidi VSS Unity a letadle VMS Eve, které ji vynáší, začnou tento měsíc. Potrvají osm až deset měsíců, takže půlka příštího roku je nejbližším termínem, kdy by se mohl uskutečnit testovací let Unity 23. Termíny komerčních letů s vesmírnými turisty Unity 24 a Unity 25 ještě nebyly stanovené.
Generální ředitel firmy Michael Colglazier zdůraznil, že prohlídky a úpravy ukazují, že u Virgin Galactic je na prvním místě bezpečnost. Úpravy mají „zlepšit spolehlivost a odolnost i snížit nároky na údržbu“.
Vylepšování mělo podle Virgin Galactic začít už v září, ale to nebylo možné, protože po většinu měsíce vyšetřoval americký Federální úřad pro letectví (FAA) problémy při prvním suborbitálním letu z 11. července. Při letu se rozsvítily varovné kontrolky, že se kosmická loď odchýlila od kursu. Virgin Galactic přiznala, že k odchylce u trajektorie skutečně došlo, ale nedostala se mimo vyhrazený prostor. Výška letu byla po jednu minutu a 41 sekund nižší než plánovaná. Důvodem měl být silný proud vzduchu ve stratosféře.
Virgin Galactic zdražila cestu do kosmu. Zájemce si musí připravit minimálně deset milionů korun
Podle interních nařízení měla v tu chvíli společnost dvě možnosti - korigovat trajektorii letu, nebo vypnout raketový motor. Druhé by sice bylo nejbezpečnější, ale znamenalo by to, že se loď s Richardem Bransonem na palubě nedostane k hranicím kosmického prostoru. Let proto pokračoval. FAA později opět lety VSS Unity umožnil.
Bransonova raketa měla při historickém letu vážné potíže. Do odvolání nesmí z hangáru
Po oznámení o odkladu letů ztratily akcie společnosti 13 procent své hodnoty z 24 dolarů na 20,54 dolaru. Pak mírně posílily. Akcie však padají už od půlky července, před prvním letem a těsně po něm byly na 50 dolarech.