Článek
Ruští piloti manévrem dokazují ohromné manévrovací schopnosti i motorový výkon sovětských stíhaček MiG-29 a Su-27. Jako první ho v roce 1989 na stroji Su-27 na pařížském leteckém dni předvedl šéfpilot Suchojovy konstrukční kanceláře Viktor Georgijevič Pugačov. Od té doby nese jeho jméno.
Letadlo při dopředném letu naráz prudce zvedne nos, neletí však vzhůru, ale ve svislé poloze se pohybuje dál stejným směrem, až se na chvilku ocas, který je dole, dostane malinko před kabinu, jež je nahoře. Pak se zase vrátí do původní polohy a pokračuje dál v letu dopředu ve stejné výšce.
Teoretickým smyslem manévru v boji by mohlo být prudkým a nečekaným snížením rychlosti a lehkým zvednutím do výšky protivníka za ocasem dostat před sebe. Z cíle se tak může stát v mžiku útočník. Důležitou výhodou je moment překvapení a fakt, že může při podobném manévru jen málo strojů a pilotů držet krok.
Manévr je považován za důkaz, že má stíhačka mimořádné manévrovací schopnosti, takzvanou supermanévrovatelnost.
Se strojem F-16 tento manévr dosud nikdo neuskutečnil, uvedla agentura Reuters. Rusové ho zato se svými stroji převáděli velmi často.